top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תVadim Ananich

היסטוריה של מספרת גברים או בשמה העכשווי ברבר שופ: מהעבר להווה

עודכן: 1 במאי


לאורך ההיסטוריה מספרות גברים שימשו כמקום מפגש ומזה שנים רבות מספרה היא מקום בו לא רק גוזרים שיער ומגלחים זקנים. זהו מקום שבו מסורת פוגשת אופנה, אמנות פוגשת שיחה, ותרבות נובעת ממאות שנים של היסטוריה.



מספרת גברים ברבר שופ תספורות גבר weins barbershop by barbershop  ברבריה חיפה צציס צ'צ'יס
כיסא ספר בן 100 שנה במספרה של רינגו בחיפה


ברבר שופ של העת הקדומה


מראה חיצוני תמיד היווה סמל סטאטוס, מקור להשראה והעיד המון על בני אדם ועל גברים בפרט. תספורת היא הדבר הבסיסי והפשוט ביותר אדם יכול לשנות על מנת להשיג שינוי במראהו החיצוני. גם בעתות קדומות גברים טיפחו עצמם והיו זקוקים לאיש מקצוע על מנת להשיג מראה טוב יותר. ברבר שופ הוא אמנם המצאה של מאה ה19, אך הטיפוח הגברי שולח את שורשיו לעתות מוקדמות הרבה יותר. בימי הביניים מספרות גברים קיבלו תפנית בהתפתחות והחלו להעניק תספורות גבר באופן דומה לזה שאנו מכירים אותו היום, בתוספת מתן שירותים כירורגיים, כגון ניקוז דם ועקירת שיניים. 


אבולוציה של מספרת גברים


כבר בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 הפכו המספרות למרכזי תרבות ותקשורת גברית של ממש. מכיוון שמקור המידע היה בעיתונות ושיח בינאישי, הפכה המספרה למקום אליו הגיעו גברים לא רק כדי להסתפר, אלא גם כדי לדון בחדשות, פוליטיקה וספורט. כאן נולדו חברויות ונוצרו בריתות, נסגרו עיסקאות והוקמו חברות. ספר גברים הפך למקור מידע של ממש ומספרה למקום בילוי חברתי.





מספרות גברים של היום


כיום, המספרות חוות רנסנס. הן שוב הופכות למרכז הסטייל והתרבות של הגברים. מספרות מודרניות לא רק מציעות תספורות גבר, עיצוב זקן וגילוחים באיכות גבוהה, אלא גם יוצרות אווירה ייחודית שבה כל לקוח חווה חוויה של פעם. ריח של טלק וטוניקים לשיער, אווירה גברית ומוזיקה מסוגננת, אלה רק חלק קטן מהחוויה שמעניקות מספרות גברים בעולם ובישראל בפרט. בנוסף לחוויה אוטנטית שכל ברבר שופ מנסה לשדר, יותר ויותר מספרות משלבות בתוכן אלמנטים מודרניים כגון הזמנת תורים אונליין, מכשירים מיוחדים, מוצרים לשיער ועוד המון מכל טוב. בנוסף מבינים בעלי ברבר שופ כי היום ללקוח חשובה גם התוצאה הסופית ולכן הם משקיעים בלימודים שלהם והתמקצעות בלתי פוסקת. אז לא משנה מה היא הבקשה שלכם, יודעות היום מספרות גברים להעניק קשת רחבה של תספורות גבר. בין אם זה שיער ארוך, פאקבוי תלתלים, מולט או דירוגים בשיער (ראו הסברים על כל אלה כאן), המספרות מסוגלות לתת מענה לכל לקוח וכל בקשה. 


מספרות בחיפה וכיצד הן הושפעו מרנסנס המדובר


גם בחיפה, כמו בהרבה חלקים בעולם, צצו לא מעט ברבר שופ. אם תרשמו כיום בגוגל מספרה חיפה, תמצאו המון תוצאות חיפוש אשר כל אחת תהייה שווה ומעניקת ערך. כאן תוכלו למצוא מספרות לכל כיס וסגנון: מאלה המספרות מהר וזול ועד אלה שידעות לתת ספקטרום רחב של שירותים במחיר טיפה יותר גבוה.  אבל אם הצפנתם עד עירנו הצפונית וחפצה נפשכם בתספורת גבר טובה, אווירת רוקנרול אמריקאי ופאנק אנגלי, אנחנו מזמינים אתכם לבקר אותנו במספרת גברים קלאסית של רינגו, שגם יודעת לתת מענה לכל בקשה שלכם. אנחנו פתוחים כל יום מ9 בבוקר ועד 00:00 בלילה. ככה שלא יהיה לכם אף תירוץ שלא להגיע אלינו. נכון להיום מספרת גברים קלאסית של רינגו מדורגת כאחת המספרות הטובות בישראל לפי דירוג גוגל (שהוא בתכל׳ס זה שחשוב באמת) וזה לא סתם. אנחנו מתחייבים לכל תספורת של כל לקוח. כך למשל, אם תרצו לתקן או לסדר משהו אחרי התספורת אצלינו, יש לכם 100% אחריות עליה למשך יומיים שלמים. תבואו, תתקנו, תתפנקו, העיקר שתצאו בסוף מרוצים. אנחנו עובדים בשעות לא שגרתיות (כן, גם ימי שני), ככה שיש לכם את כל הזמן שבעולם למצוא לעצמכם את השעה שלכם במספרה שלנו. את התור תוכלו להזמין ממש כאן באתר שלנו בלי להתייבש על הקו עד שמישהו יענה.  בקיצור תבואו, יהיה כיף



תספורת גברים תספורות פאקבוי פאקבוי תספורת מספרת גברים תספורת לבנים תספורת לגבר שיער פאקבוי ספר גברים דירוגים בשיער עיצוב שיער ברבר שופ מעצב שיער תספורות בנים תסרוקת לשיערweins barbershop by barbershop  ברבריה חיפה צציס צ'צ'יס
בעלי מספרת SCHOREM האגדית בהולנד עם בעלי מספרת גברים של רינגו


לסיכום


ההיסטוריה של המספרות מלמדת שהן תמיד היו חלק בלתי נפרד מהתרבות ומהחברה. כיום, בעולם בקצב מהיר, המספרות הפכו לא רק למקום להסתפר, אלא גם לנווה מדבר של סגנון, תרבות ותקשורת גברים. הם משלבים מסורת ומודרניות, יוצרים חללים ייחודיים שבהם כל לקוח יכול להרגיש מיוחד ומטופל היטב. השילוב של העתיק והטוב והעכשווי ומתקדם יוצר תוצאה מדהימה של מוצר איכותי ותואם כל אחד. הרי בסוף, אם נחשוב לרגע, כל גבר זקוק לחווית ברבר שופ, הרי שאנחנו יצורים חברתיים ולכן מספרות גברים הן המענה האידיאלי לצרכינו החברתי בתקשורת וחוויה. 


מספרת גברים קלאסית של רינגו

רח׳ שרה 12, חיפה 0543015202



42 צפיות0 תגובות
bottom of page